През 2022 г. немската издателска група "Die Zeit" ще пусне 20-то издание на "Marken des Jahrhunderts" (Марки/Бранд на века), висококачествена илюстрирана книга за почти 200 изключителни марки. Водено от издателя д-р Флориан Лангеншайд, жури от реномирани експерти номинира марката Sonax за четвърти път да се присъедини към „първокласната лига на немските марки“ след предишни награди през 2013, 2015 и 2018 г. В следващото интервю Манфред Хофман, управляващ директор и акционер на Sonax GmbH, обяснява защо наградата е толкова значима.

Ж.: Изданието назовава Sonax като "Бранд на века". Колко значима е тази награда за вас?

Манфред Хофман: Наградата и поканата да се присъединим към тази избрана група от изключителни марки е голяма чест и ни прави много горди. Наградата е особено значима: тя подчертава изключителните качества на марката Sonax и голямата репутация на нашите продукти по уникален начин.

Ж.: Според вас кои фактори за успех са били от решаващо значение за определянето на Sonax за бранд на века?

Манфред Хофман: Когато клиентите гласуват за нас със своите „крака“ в магазините, те се доверяват на марката и положителните преживявания, които са имали с нашите продукти. Ето защо нашето обещание за качество Произведено в Германия, приемственост, надеждност и високо ниво на фокус върху клиентите са начело в нашия списък. Тези и други фактори за успех съставляват ДНК на Sonax от концепцията на марката през 1950 г. Те формират основата на развитието на марката, в която сме инвестирали много, особено през миналия век от 80-те години до сега, вече в настоящото хилядолетие.

Ж.: И ние постигнахме успех в това отношение, както подчертава включването ни от журито, ръководено от д-р Флориан Лангеншайд. Как се развива имиджът на марката Sonax през десетилетията?

Манфред Хофман: В началото „Sonax“ беше просто името на обикновен автомобилен лак; след това по-късно се появи първият почистващ препарат за вътрешно пространство, наречен "Unirein" и маслото MoS2. В средата на 70-те години ние продължихме напред с разширяването на продуктовата гама и от 1984 г. целенасочено изградихме марката Sonax с днешното лого с големи червени букви като първокласна марка чадър за автомобили.

Ж.: През този период се случи и нашият международен пробив. Представени ли са продуктите на Sonax на всички континенти?

Манфред Хофман: Точно така и ние сме доволни от това. Запомнящият се имидж на марката, рекламни и спонсорски дейности също помогнаха за издигането на профила на компанията на международно ниво. Сега Sonax е синоним по целия свят на висококачествени продукти за грижа за превозните средства. Марката вече присъства в над 100 страни по света. Делът на износа е нараснал до над 43 процента. Като средно голяма компания, ние сме особено горди с факта, че нашата високопроизводителна продуктова гама „Произведено в Германия“ се радва на голяма репутация в световен мащаб. Клиентите в цяла Европа, както и в Близкия изток, Америка и Азия разчитат на нашия опит и се възползват от добавената стойност, предоставена от нашите продукти.

Ж.: Термини като експертен опит и добавена стойност също ли са тясно свързани със стандартите за високо качество?

Манфред Хофман: Определено. Ето защо ние почти упорито се придържаме към нашите стандарти за качество и постоянно се стремим към иновации. Само чрез постигане на най-високо ниво на удовлетвореност на клиентите можем да доказваме отново и отново, че марката Sonax е символ на по-добри продукти и следователно с право е една от „Марките на века“.

Ж.: Какво могат да очакват вашите клиенти и партньори от марката Sonax и компанията през следващите години?

Манфред Хофман: Ние водим развитието във важните области на грижата за автомобилите, не само за да запазим лидерството си, но и да го разширим. Същността на марката Sonax също се характеризира със стремеж към лидерство на пазара – и за да оправдаем това, ние се разширяваме точно пред централата ни в Нойбург ан дер Донау с нов логистичен капацитет и нови производствени мощности, с обем на инвестициите от повече от 40 милиона евро към днешна дата. Ето как определяме курса за марката Sonax

Ж.: Как бихте завършили следното изречение? Sonax е марка на века, защото...

Манфред Хофман: ...той го спечели със 70 години звездно представяне.

Ж.: Няма какво да добавя към това, благодаря за интервюто!

 

Относно бранд на века

20-тото издание на „Бранд на века“ ще отпразнува представянето на книгата си на 10 февруари 2022 г. в Берлин. От началото на 2018 г. "Немските стандарти" се издават под шапката на издателска група "Die ZEIT". „Брандовете на века“ имат уникална история и са спечелили доверието на своите клиенти, в някои случаи в продължение на десетилетия. „Ние обичаме да почитаме тези успешни марки и да разказваме техните истории“, казва Кай Вуте, управляващ директор на Tempus Corporate GmbH, която произвежда марката. За рестартирането на „Бранд на века“ беше въведена прозрачна процедура за подбор, която гарантира на избраните марки уникалната позиция на „Бранд на века“ в конкретна продуктова категория на базата на три фази на оценка. „С толкова много награди, които сега се конкурират една с друга, аз съм особено горд от факта, че правим това проактивно и безплатно“, обяснява д-р Флориан Лангеншайд.