Смяната на маслото е едно от основните неща, с които един шофьор би трябвало да е запознат поне на теория. В следващите редове ще се опитаме да обясним как можем да помогнем на колата, в частност на двигателната система преди и след смяната на маслото.

 

Преди смяната

 

Не си мислете, че всичко започва след като източите старото масло и налеете новото. Двигателят е там и преди това, затова е нужно да се погрижим първо за него. Препоръчително е първо да се избере добавка за почистване на двигателя преди смяната на маслото. Причината е, че нивата на запрашеност в градовете е висока, която замърсява двигателната система, както и факта, че задръстванията създават много повече нагари, които допълнително утежняват работата на колата.

Първият вариант е с добавка за промиване на двигател Pro-Line. Тя се сипва в старото масло, като целта ѝ e да отмие полепите, нагарите, смолите и като цяло всички видове маслоразтворими и неразтворими остатъци преди смяната. Специфичното тук е, че след сипването ѝ автомобилът трябва да работи 10 минути (без да се форсира) и след това да се осъществи смяната. Самата добавка е подходяща освен за коли, които вървят на бензин и за такива, които са на дизел.

Втори вариант е с добавка за промиване на двигател за 300 км Oil Sludge Flush. Тя отново се сипва в старото масло, за да отстрани утайките и други полепи, които са продукти от горенето на двигателя. Разликата с предната е, че автомобила трябва да измине между 100 и 300км., за да може да подейства напълно. Тук трябва да се отбележи, че не е нужно (дори не е препоръчително) колата да изминава гореспоменатите километри на един път – съвсем спокойно може цяла седмица да карате без да се притеснявате, тъй като добавката не е агресивна.

 

Избор и смяна на маслото

 

При самият процес на източване, гореизложените добавки, които сте сложили за промивка на двигателя също изчезват. Тук, важното е да изберете правилното масло за вашата кола.

Поради тази причина, ако за първи път правите смяна или просто не сте сигурни кое е точното за вашия автомобил можете да видите тук ➤ Линк

 

След смяната

 

За да може двигателната система на автомобила да продължи оптималната си работа, можете да поставите антифрикционни добавки, като Cera Tec, Molygen за защита на двигател или добавка за масло с МоS2.

Cera Tec e може би най-верния помощник в тази част на автомобила. Той е съставен от микрокерамични частици, които запълват микропукнатините в двигателя. Успешно намалява триенето и навременно отмива нововъзникналите нагари, като по този начин нормализира температурата вътре в двигателя. Добавката за масло също така намалява разхода на гориво и е подходящ както за бензинови, така и за дизелови двигатели. Ефекта е дългосрочен, като една опаковка от 300мл. е достатъчна за 5 литра моторно масло.

Серията Molygen е една от най-успешните на немската компания Liqui Moly. Добавката, не прави разлика, като запазва добрата репутация на серията. Освен ефекта на намаляване на горивото, Molygen се справя и с намаляването на триенето и износването в двигателя, които улесняват неговата работа и удължават експлоатационния му живот. Подходящ за бензинови и дизелови автомобили.

Двете гореспоменати добавки няма смисъл да се добавят заедно, тъй като имат сходни свойства и качества.